موارد استفاده از آب اکسیژنه آنقدر زیاد است که شاید در یک مطلب کوتاه نتوان تمام آن را بیان کرد، اما برخی از مهمترین موارد استفاده این ماده اولیه شیمیایی را در زیر بیان کرده ایم:

آب اکسیژنه و تسکین گلو درد:

آب اکسیژنه یک ضدباکتری و ضد عفونی کننده قوی است و به این خاطر درمان بسیار مناسبی برای جلوگیری از گلودرد به‌حساب می‌آید.

بنابراین هنگام سرماخوردگی به ضدعفونی کردن گلو و بینی کمک شایانی کرده و باعث از بین بردن باکتری‌ها می‌شود.

طریقه مصرف این محلول بدین صورت است که دو پیمانه از آن را در آب ولرم ریخته و به مدت چند دقیقه قرقره کنید. (به این ترتیب کار دهان شویه را هم انجام می‌دهد) بعد از آن دهان خود را با آب سرد به‌خوبی بشویید.

 

آب اکسیژنه و روشن‌کردن موها:

یکی دیگر از موارد استفاده آب اکسیژنه، تهیه لوسیون است که به درخشندگی موهای طبیعی، ‌در طیف رنگی قهوه‌ای روشن و بور بسیار کمک می‌کند.

برای این منظور مقدار مساوی آب اکسیژنه و آب را با هم مخلوط کنید. محلول به دست آمده را درون آب‌پاش (اسپری) بریزید و دوبار در هفته به موهای خود اسپری کنید و اجازه دهید که در نور آفتاب خشک شود.

 

آب اکسیژنه و سفیدکردن لباس‌ها:

برای حفظ سفیدی لباس‌ها می‌توان از آب اکسیژنه استفاده کرد.

جالب است بدانید که این ماده شیمیایی برخلاف سفیدکننده‌های صنعتی موجود در بازار حاوی ترکیبات شیمیایی محرک نبوده و از تار و پود لباس به خوبی محافظت می‌کند.

برای مصرف آن لازم است یک لیوان آب اکسیژنه را به همراه پودر یا مایع لباسشویی مورد نظر در لباسشویی بریزید و اجازه دهید لباس‌ها شسته شود.

این محلول شیمیایی باعث از بین بردن لکه‌ها و باعث سفیدی و درخشندگی لباس‌ها می‌شود.

اگر لک قوی روی لباس وجود دارد مقداری از آن را بصورت مستقیم بر روی لک مورد نظر ریخته و به آرامی به هم بسایید و حتما با آب سرد بشویید.

 

آب اکسیژنه و لک‌های پوستی و آکنه:

مصرف مداوم و مرتب از این ماده روی پوست باعث از بین بردن لک‌ها و خشک کردن آکنه می‌شود.

برای این منظور، مقداری از آن را بر روی یک گلوله پنبه ریخته و به آرامی بر روی پوست و محل لک و آکنه خود ماساژ دهید. بهتر است این کار شب قبل از خواب انجام شود تا هم باعث تمیزی پوست از آلودگی‌های روزانه و هم کم شدن لک و خشکی آکنه‌های موجود بر روی پوست شود.